13 maj 2011

Länge sedan...

Det var länge sedan jag skrev något här. Det beror inte på skrivkramp om någon tror det. Vid mitt sista inlägg hade jag arbetat minst 28 timmar på två dagar med att skapa hemsidor till vår examensredovisnig. Det var två intensiva och fruktansvärt roliga dagar, det är roligt att jobba mot en deadline. Jag arbetade med Dreamweaver och lärde mig massor om programmet och att skapa hemsidor. Efter detta kände jag mig tämligen mätt på datorer och vardagen kom ikapp mig.

Tiden efteråt har jag bland mycket annat använt till att försöka få till en IKT-pedagogtjänst i kommunen där jag jobbar. Vissa partier är intresserade, men det tar tid att få igenom det i budgeten. Nåväl det verkar som det kommer att göras plats för det i framtiden... Men det tar tid. Jag vill ju igång redan till hösten, när allt fortfarande känns färskt.

Min egen resursssida har stått still ett tag men nu verkar det som att jag kan arbeta vidare med den. Jag har haft en projektgrupp på skolan som arbetar med Photostories. Flera av eleverna har gjort mycket bra arbeten och det kan jag visa som exempel.
Morgondagen skall jag ägna åt att lägga tegel på min ladugård och sedan fortsätta med att ta bort mer tegel, läkta om, lägga tegel osv osv.
Det är härligt med många järn i elden.
/Marcus

1 kommentar:

  1. Hej!
    Otroligt bra jobb med redovisningssidan. Hoppas verkligen din kommun väljer att utnyttja din kompetens.

    SvaraRadera