30 september 2010

Sumopaint vs Photoshop

Satt en lång stund med Sumopaint och försökte följa Måns eminenta instruktion i Photoshop(Abbey Road). Jag fick det inte att fungera...på det sättet. Funktionen att dra över den omvänt markerade bilden fungerade inte. Med kopiera klistra in fungerade det.
Lite senare provade jag igen med att få till lagerhanteringen. Det fungerade om man la till nya lager manuellt och hade kopierat gubben. Därefter klistrade jag in honom på olika platser i lagren. På så sätt kunde man variera gubbens utseende.(bilden finns upplagd på min hemsida)

Slutsats: Gratis är gott.
Men inte godast...
Photoshop vinner första ronden.

2 kommentarer:

  1. Trevligt med länken till din hemsida. Så ska jag nog också göra.

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Kul att du hunnit testa både hemsida o bildredigering!

    SvaraRadera