8 april 2011

Nya uppgifter-utmaningar

Hemma igen efter två intensiva och inspirerande dagar i Uppsala. Den största delen av tiden har jag och andra använt till att forma vår examination den 2 juni. Vi förbereder ett Teach meet, där vi hoppas på besök från bland annat skolledare, skolverket, KK-stiftelsen. Förhoppningsvis ska vi 26 studenter kunna visa upp all kunskap vi har inhämtat under detta lärarlyftsår och inspirera andra till att skapa utbildning på riktigt. På Facebook finns en nystartad grupp; Digital-inget val!. Gå gärna med i gruppen om du vill få mer information. Jag återkommer med mer information framöver. Till detta möte ska jag bygga en webbsida. Det blir riktigt kul. Jag känner mig laddad.

Jag har startat en ny blogg Nätkulturer, som också är en kursblogg. Jag läser denna parallellt med IKT-kursen.
/Marcus

1 kommentar:

  1. Nu kör vi! Tack för skjutsen, skönt att vi åker bil......

    SvaraRadera