30 mars 2011

Nu händer det mycket!

Nu går jag in i fas orange! Det blir en intensiv vecka framöver. Imorgon träffar jag två sugna elevgrupper som vill fortsätta att arbeta med Photostory, därefter kommer jag att dra igång min PIM-utbildning, så jag får det överstökat. På torsdag ska jag och två andra pedagoger på skolan träffa kommunfullmäktiges ordförande och diskutera skolans IT-situation. Jag antar att lediga stunder på onsdag och större delen av torsdagen kommer att gå åt till att planera detta möte. Det känns mycket viktigt och det bästa av allt är att initiativet till mötet kommer från politikerhåll! På fredag ska jag försöka arbeta som vanlig lärare en stund innan det är dag för fotbollsträning. Söndagen kommer jag att tillbringa i Västerås. Det du Bogge! Förhoppningsvis tar sig killarna till final, så vi kommer sent hem. PÅ måndag och tisdag drar jag till det soliga Sunne, på facklig styrelseutbildning. Där bland annat Lärarförbundets ordförande Eva-Lis Sirén medverkar. Hoppas på lite IKT-frågor. På onsdag-torsdag är det dags för Uppsala igen och på fredag fyller äldste pojken 10 år. Frågan som återstår är när jag ska hinna med att arbeta med resursen?

6 kommentarer:

  1. Vilken tur för er att komma till en riktig storstad :-) Lycka till på söndag och med mötet med politikerna! Du verkar ha mycket att göra, själv har jag mycket tid......
    VI hörs!

    SvaraRadera
  2. Körigt Marcus! Håller med Bogge: lycka till! Har själv släppt resursarbetet tillfälligt och sitter för fullt o planerar ett litet IKT-projekt som jag drar igång i morgon i en klass - modernismen i bild och text i Photostory. Kul!! Vi ses!

    SvaraRadera
  3. Du har verkligen fullt upp! Lycka till med mötet med politikerna-stå på er!

    SvaraRadera
  4. @Bogge: Japp fullt upp, men det är bra grejer som ger energi. Ser att du gör mkt också, hoppas att det andra löser sig snart.
    @Jonas: Härligt Jonas! Bra att kombinera teori med praktik. På söndag ska vi möta Bälinge...Hoppas på vinst för oss!
    @Andreas: Ibland hopar det sig, men det är positiva möten!

    @Bogge, Jonas ooch Andreas: Tac för stöttningen. Mötet kändes mycket bra,de lyssnade och hade många bra idéer. Det kan gå!

    SvaraRadera
  5. Ja, möter ni Bälinge får ni problem :-)

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Kompetenta personer är alltid efterfrågade.

    Kul att du fått bra gehör för dina tankar på mötet. Kan bli intressant för hela gruppen att höra om.

    SvaraRadera